Nye Ruseløkka skole

Solnedgang fra taket på Ruseløkka

Fremdrift juni 2020
Vi vet at mange av dere er opptatt av når bygget blir ferdigstilt slik at dere kan flytte "hjem" igjen. Ønske om å kunne komme så tidlig som mulig inn i flotte nye Ruseløkka er like sterkt hos oss som hos dere. På grunn av Covid 19, er både byggeprosess og dessverre viktige leveranser fra utlandet noe forsinket. Dette påvirker innflyttingsdato, og vi kan på nåværende tidspunkt ikke si noe mer presist enn våren 2021. Det er over 100 håndverkere i gang på bygget nå, og det vil bli arbeidet på bygget gjennom hele sommerferien. Det jobbes i alle etasjer, men hovedsakelig jobber man nedenfra og oppover.

Teglvegger i kunnskapstrappa

images0zr.png
Det er to flotte teglvegger i forkant og bakkant av kunnskapstrappa. Teglveggene er gjenbruk av over hundre år gammel tegl fra gamle Ruseløkka skole, og ble ferdigstilt denne måneden. Med det er litt 150 år gammel skolehistorie med inn i det nye skolebygget.

Les mer og se bilder i Undervisningsbyggs juni - info!