Natteravn i Frogner bydel

Logo natteravn

Natteravnene er en frivillig organisasjon hvor voksne i organisert form vandrer i sentrumsområder eller i lokalmiljøet på kvelds- og nattetid. Natteravnenes oppgave er å være synlige og tilgjengelige, og er bygget på ideen om at dette i seg selv virker dempende på vold og skadeverk.
I samarbeid med andre skoler i Frogner bydel og områdene rundt går foresatte på ungdomstrinnet natteravn fredager og lørdager i skoleåret.

Oppmøte er klokken 20 på Majorstuen T - banestasjon, i rød brakke på perrongen i retning sentrum. Brakka ligger i motsatt ende av tunnellen. Der vil dere bli møtt av en ansvarlig Natteravn som bistår med informasjon, registrering og utdeling av vest. Vi går til klokken 24!

Med tanke på hendelser som har vært opplevd i det siste oppfordrer vi dere som foreldre sterkt til å stille som natteravn. Vi har opplevd utefester med flere hundre ungdommer samlet fra hele byen, beruset ungdom som ikke kan ivareta seg selv samt tilfeller av ran gjennomført med trusler og med vold. Viktigheten ved å stille som natteravn er stor - vi har mange ungdommer å ta vare på og store områder og dekke.

Oslo Vest er avhengige av at dere som foreldre stiller - vi har alle ett felles ansvar for å ta vare på våre egne og andres ungdommer. Husk - at som natteravn bidrar du ikke bare til å ivareta tryggheten for de som ferdes ute, du skaper deg ett nettverk og har muligheten til å dele erfaringer med foreldre fra de forskjellige skoler og en god mulighet til å få innsikt i hvor ungdommen ferdes og hva de gjør.

Datoer og ansvarlig klasse høsten 2022:

14.10 - 10A
21.10 - 10B
28.10 - 10C
04.11 - 8A
11.11 - 8B
18.11 - 8C
25.11 - 9A
02.12 - 9B
09.12 - 9C

Natteravnkoordinator Ruseløkka skole er:

Hanne Hansgård