Ingen streik på Ruseløkka skole

Illustrasjon av nybygget (Ill. Gasa)

Det er brudd i årets forhandlinger om lønnsoppgjøret for våre parter i Oslo kommune. Dersom det ikke blir enighet i mekling innen fredag 24. mai, går blant annet Unio og LO til streik i Oslo kommune.
Ruseløkka skole er en av skolene som har fått varsel om streikeuttak og det er i første omgang ansatte i Fagforbundet som er tatt ut, men vi vet ikke hvor raskt streiken eventuelt trappes opp.

Konsekvenser av streikeuttaket pr. 24.5. for Ruseløkka

Det blir ikke AKS før skolestart om morgenen
AKS etter skoletiden stenger for 2. og 3. trinn, og elevene må hentes etter skolen
AKS etter skolen for 1. og 4. trinn går som normalt inntil videre
Undervisningen går som normalt inntil videre
Noen av de ansatte er knyttet til enkeltelever i skole- og AKS-tiden og streiken vil berøre disse. Tirsdag 21.mai tar vi kontakt med de berørte familier og lager individuelle planer. Skolen har ikke anledning til å sette inn vikarer eller omdisponere personale i denne konfliktsituasjonen og vi beklager at det rammer elevene våre.

Dette er et varsel og dersom streiken blir et faktum sender vi ny skolemelding!